Cofnij się albo graj od początku. Albo czytaj, o co tu chodzi.
Rzecz dzieje się w Polsce lat 30., której nigdy nie było. Główny bohater pierwszego rozdziału to student ostatniego roku medycyny, budzący się na kacu w dniu egzaminu końcowego.
Jest to coś pomiędzy powieścią hipertekstową a grą paragrafową. Zniekształcona rzeczywistość dwudziestolecia międzywojennego ma być maską służącą przedstawieniu problemów współczesności. Jednym z dalszych celów projektu będzie sprawdzenie, w jakim stopniu zastosowana konwencja pozwoli na wprowadzenie postaci kobiecej jako playable character (w świecie gier komputerowych odbywaja się obecnie znaczace dyskusje na ten temat, inspirowane krytyką feministyczną).
Atrakcyjność czytelniczą projektu zwiększy dyskretne wykorzystanie konwencji retrofantastyki oraz oddanie czytelnikowi kontroli nad węzłowymi punktami fabuły. Odbiorca będzie podejmował decyzje w imieniu głównego bohatera bądź bohaterki, eksplorując rozbudowaną rzeczywistość. Wymaga to stworzenia dużej ilości alternatywnych ścieżek zdarzeń.
Więcej tu tekstu niż programowania, gra wykorzystuje jednak odrobinę kodu php, w związku z czym można ja otwierać tylko na serwerze. Aby zapamiętać stan gry i wrócić do niej ponownie, wystarczy skopiować link. Zawiera on pewne infromacje o ścieżce, jaką gracz przeszedł, i o podjętych przez niego decyzjach.
W zakładce "o graczu" możesz obejrzeć informacje o tym, co zdziałałeś w tym świecie i czego się o nim dowiedziałeś.
Projekt powstał przy wsparciu Visegrad Fund w ramach programu Wyszehradzkie Rezydencje Literackie, 1 maja - 12 czerwca 2005.